Společně poodhalíme skryté ekonomické a finanční výzvy, kterým země čelí v 21. století. Projdeme si nejenom oficiální zadlužení, ale také skryté aspekty, jako jsou modernizace dopravní infrastruktury a energetiky, změny ve školství a R&D, demografické změny a technologické výzvy. Jak se připravit na budoucnost?
Jak a kdy se pokles míry inflace z kraje roku 2024 projeví na výši reálných mezd a hospodaření zaměstnanců. Jaké jsou bariéry pro změny zaměstnání a profesní či karierní posuny, kvůli kterým se Česká republika řadí dlouhodobě k zemím OECD s nejnižší mírou fluktuace na pracovním trhu. Jak v tomto prostředí získat a rozvíjet nové talenty. Zjistíte na čerstvých datech z průzkumů mezi zaměstnanci a zaměstnavateli.
Česká koruna si v posledních letech prošla turbulentním obdobím s významným dopadem na firmy. Jsou výhledy příznivější? Výkyvy měnového kurzu mohou představovat zvýšené riziko pro ziskovost firem. Společně se podíváme na vybrané možnosti měnového zajištění (hedgingu) a moderní přístup k vytvoření firemní strategie na řízení kurzového rizika.
Jak nás nástup umělé inteligence a velkých jazykových modelů (LLMs) posouvá a zlepšuje v oblasti kreativity, osobní produktivity, práce s daty, i s hlasem. Pronikněte do tajů GPT-4, Claude-3, Perplexity, Gamma.ai, i ElevenLabs a najděte inspiraci pro svou práci, i pro vaše koníčky.
Odborník na umělou inteligenci Jan Hejtmánek se v příspěvku zaměří na to, jaký dopad má umělá inteligence, a zejména Generativní AI na podniky. Přednáška zdůrazní důležitost vnímání AI nejen jako technologického projektu, ale jako mocného hybatele změn v podnikových operacích. Umělá inteligence totiž nabízí způsob, jak provést významné změny ve velkém rozsahu a její přijetí může výrazně zlepšit nákladovou efektivitu i celkovou transformaci podniku.
Demokratizace a personalizace dat a procesů pro finanční ředitele jsou klíčovými trendy v oboru řízení financí, které výrazně posiluje umělá inteligence. Pojďme na zkušenosti společnosti Webglobe prozkoumat praktické a hmatatelné příklady toho, jak může chytrá technologie usnadnit tyto procesy tím, že poskytuje přehled, automatizuje řízení a zlepšuje rozhodování.
Jak zajistit, aby investice do marketingu přinášely kvantifikovatelné přínosy, které jsou v souladu se strategickými cíli firmy? Díky pokrokům v umělé inteligenci lze měřit návratnost ze všech typů médií, ať už online nebo offline kanálů. Marketingová exekuce tak přestává být pěkným příběhem, který má top management „nakoupit“, ale má být investičním projektem, který má svou přesně měřitelnou návratnost v klíčových parametrech jako zisk, tržby, nebo akvizice nových zákazníků.
Jak vypadá přístup k ESG ve Škoda Group a jak ve firmě nastavit související systém zodpovědností? Představíme potřeby Škoda Group z pohledu ESG reportingu a uhlíkové stopy výrobků, co to znamená pro dodavatelský řetězec a jakou konkrétní podporu v této oblasti požadovat po konzultační firmě. Příspěvek zakončíme praktickými postřehy ze zavádění nefinančního reportingu.
Na různých příkladech si ukážeme, jak konkrétně vypadá spolupráce mezi firmou a bankou v oblasti ESG (příklad klubového financování Letiště Praha a.s., na kterém participují banky ČSOB, VÚB a RB).